Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Drawnie

Informacja o gruntach -podatek rolny os. fizyczne

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Informacja o gruntach - 

Informacja o gruntach - world

Informacja o gruntach - pdf

wraz z załącznikami:

Załącznik zir 1 - world

Załącznik zir 1 - pdf

Załącznik zir 2 - world

Załącznik zir 2 - pdf

Załącznik zir 3 - world

Załącznik zir 3 - pdf


Komórka organizacyjna

Urząd Miejski w Drawnie

Ul. Kościelna 3

73-220 Drawno

Referat Finansowo- Księgowy, stanowisko ds. wymiaru podatku i opłat pok. 2, tel. 664-772-485


Opłaty

Nie pobiera się.


Termin i sposób realizacji

W terminie do 1 miesiąca od złożenia kompletnej informacji wydawana jest decyzja ustalająca wysokość podatku. W sprawach szczególnie skomplikowanych termin ten może ulec wydłużeniu do 2 miesięcy.


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 15.11.1984 r. o podatku rolnym  (Dz. U. z 2020r., poz. 333 ze zm.)


Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Burmistrza Drawna w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie powinno zawierać: zarzuty przeciw decyzji, określać zakres i istotę żądania oraz wskazywać dowody uzasadniające to żądanie.


Dodatkowe informacje, uwagi

Osoby fizyczne będące właścicielami gruntów, posiadaczami samoistnymi gruntów, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, a także będące
posiadaczami gruntów na podstawie umowy zawartej stosownie do przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników lub przepisów dotyczących uzyskiwania rent strukturalnych.

2. Opodatkowaniu podatkiem rolnym podlegają grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, z wyjątkiem gruntów zajętych na działalność gospodarczą inną niż rolnicza.

3. Osoby fizyczne zobowiązane są złożyć „Informację o gruntach” w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku w podatku rolnym lub o zaistnieniu zmian.

4. W przypadku osób fizycznych podatek rolny na dany rok ustala decyzją Burmistrz Mikołowa. Wymiaru podatku dokonuje się na podstawie danych z ewidencji gruntów i budynków, złożonej przez podatnika informacji podatkowej oraz zgromadzonego materiału dowodowego.

Termin powstania obowiązku podatkowego

1. Od pierwszego dnia miesiąca, następującego po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku

2. Osoby fizyczne są zobowiązane złożyć w Wydziale Wymiaru Podatków i Opłat Lokalnych Urzędu Miasta „Informację o gruntach" w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku rolnego lub w przypadku zaistnienia zmian sposobu użytkowania gruntów.

Termin płatności

1. Dla osób fizycznych, osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nieposiadających osobowości prawnej - w czterech ratach: do 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada roku podatkowego.

2. W przypadku, gdy kwota podatku nie przekracza 100 zł, podatek jest płatny jednorazowo w terminie pierwszej raty.

Stawki podatku rolnego

Podatek rolny obliczony jest według średniej ceny skupu żyta za 11 kwartałów poprzedzających kwartał poprzedzający rok podatkowy.
Średnią cenę skupu żyta, ustala się na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, ogłaszanego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”, w terminie do dnia 20 października roku poprzedzającego rok podatkowy - zgodnie z art. 6 ust 1 i 2 ustawy o podatku rolnym.