Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Drawnie

Zameldowanie na pobyt czasowy

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

1. Wniosek „Zgłoszenie pobytu czasowego”  (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka); wniosek może także zostać wygenerowany przez urzędnika podczas dokonywania czynności zameldowania, jak również zameldowanie można dokonać za pomocą platformy e-PUAP (osoba posiadająca profil zaufany).

zgłoszenie zameldowania na pobyt czasowy

2. Do wglądu:

• dowód osobisty lub paszport

• dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu np.:

- umowa cywilno-prawna ,

- odpis z księgi wieczystej albo wyciąg z działów I i II księgi wieczystej,

- decyzja administracyjna,

- orzeczenie sądu.


Komórka organizacyjna

Urząd Miejski w Drawnie

ul. Kościelna 3

73-220 Drawno

Ewidencja Ludności, pokój nr 9 tel.: 95 768 2031, 664 772 005


Opłaty

W przypadku dokonania czynności przez pełnomocnika - 17,00 zł opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.

(opłata nie dotyczy jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu ).


Termin i sposób realizacji

Zameldowanie następuje niezwłocznie - zarejestrowanie zameldowania w Rejestrze PESEL oraz Rejestrze Mieszkańców


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 września 2010 r.  o ewidencji ludności (Dz.U. 2022r. poz. 1191 z późn. zm.)

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2022r. poz. 2142 z późn. zm.)

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2022r. poz. 2000 z późn. zm.)

Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017 poz. 2411)


Tryb odwoławczy

Nie przysługuje


Dodatkowe informacje, uwagi

Jeśli osoba posiada profil zaufany na platformie ePUAP może przez internet wysłać formularz zameldowania ( jeśli jest właścicielem lub ma inny tytuł prawny do mieszkania, w którym chce się zameldować — należy dołączyć do formularza jeden z dokumentów potwierdzających tytuł prawny do lokalu. Jeśli nie jest właścicielem i nie ma też innego tytułu prawnego do mieszkania, w którym chce się zameldować należy dołączyć do formularza w formie dokumentu elektronicznego: oświadczenie właściciela lub innego podmiotu, który ma tytuł prawny do mieszkania, potwierdzającej pobyt w lokalu osoby meldowanej, dokument, który potwierdza tytuł prawny do mieszkania właściciela lub innego podmiotu).

2.  Osoba meldująca się powinna uzyskać na formularzu "Zgłoszenie pobytu czasowego" potwierdzenie pobytu w lokalu, dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponująca tytułem prawnym do lokalu.

3. Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczna opiekę w miejscu wspólnego pobytu.

4. W zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się czynności zgłoszenia danych może dokonać pełnomocnik

5.Organ dokonując zameldowania na pobyt czasowy nie wydaje z urzędu zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy.