Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Drawnie

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Wniosek podmiotu planującego podjęcie realizacji przedsięwzięcia -

Wniosek - world

Wniosek - pdf

 do którego należy dołączyć:

1. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (spełniający wymagania określone w art. 66 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, złożony w 4 egz. w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej) - w przypadku planowanych przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia.

2. Kartę informacyjną przedsięwzięcia (spełniającą wymagania określone w art. 62a ww. ustawy z dnia 3 października 2008 r., złożoną w 4 egz. w formie pisemnej oraz na informatycznych nośnikach danych z jej zapisem w formie elektronicznej) – w przypadku planowanych przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.

3. Poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, tj.:

1) przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obszar znajdujący się w odległości 100 m od granic tego terenu;

2) działki, na których w wyniku realizacji, eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia zostałyby przekroczone standardy jakości środowiska, lub

3) działki znajdujące się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia, które może wprowadzić ograniczenia w zagospodarowaniu nieruchomości, zgodnie z jej aktualnym przeznaczeniem.

4. Mapę w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w punkcie 3, wraz z wyznaczoną odległością 100 m, o której mowa wyżej.

W przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w niżej wymienionym punkcie 6 mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w pkt 3;

5. W przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5 ww. ustawy z dnia 3 października 2008 r., prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 - mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, o którym mowa w pkt 3;

6. Wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, o którym mowa w punkcie 3, z zastrzeżeniem, że:

Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia wypisu z rejestru gruntów lub innego dokumentu, o którym mowa wyżej. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia takiego dokumentu, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10.

7. W przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - wydawanej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji.

8. Analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne.

9. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej.


Komórka organizacyjna

Urząd Miejski w Drawnie
73-220 Drawno
ul. Kościelna 3

Referat Planowania, Inwestycji i Ochrony Środowiska,

Stanowisko ds. ochrony środowiska, gospodarki komunalnej i wodnej pok nr 4 (parter), tel. 95 768 2031 lub 664772027


Opłaty

Opłata skarbowa od:

a) wydania decyzji:

- 205 zł - decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

- 105 zł - przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia na rzecz innej osoby.

 

b) złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kserokopii

- 17 zł - od każdego pełnomocnictwa (prokury)

Opłatę skarbową należy wnieść z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty (tj. z chwilą złożenia wniosku o wydanie ww. decyzji

  1. na rachunek bankowy nr 25 8359 0005 0031 3647 2000 0013, Gmina Drawno, 73-220 Drawno, ul. Kościelna 3
  2. kartą płatniczą w Urzędzie

Termin i sposób realizacji

Wydawana jest decyzja administracyjna w ciągu miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy od dnia wpływu wniosku. Nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a w przypadku spraw szczególnie  skomplikowanych - nie później niż w ciągu 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów w Urzędzie. Do wyżej określonego terminu załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.


Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko;
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko

Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji strona postępowania może wnieść do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie, za pośrednictwem Burmistrza Drawna, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.


Dodatkowe informacje, uwagi

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu inwestycji oraz nie narusza praw własności i uprawnień osób trzecich, a wnioskodawcy, który nie uzyskał praw do terenu, nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją.